Medlem i Raseklubben

Hilde Karine Skari

Innmeldingen skjer elektronisk via Norsk Kennel Klubb.

• Ved å være medlem støtter du opp om rasen og klubbens arbeid.
  • Som medlem mottar du fire utgaver av medlemsbladet "Gårdshunden" pr. år. Her har du et nr i gave.
  • Du mottar NKKs medlemsblad "Hundesport" 6 ganger pr. år.
  • Er du som medlem interessert i å møte andre med gårdshund, kan du være med på Gårdshundtreff eller andre aktiviteter rundt omkring i landet. Her kan du kan utveksle erfaringer med andre gårdshundeiere. Her kan det også taes opp temaer relatert til hund hvis det er ønske om det.
  • Er du som medlem interessert i avl/oppdrett, yter klubben tjenester som valpeformidling, og oversikt over aktuelle avlshanner.
  • Klubben har et avlsråd som kan gi deg som medlem svar på spørsmål vedrørende helse, stamtavler m.m. innen vår rase.
  • Er du interessert i utstilling, kan du bli med i klubbens mestvinnerliste for utstilling.
  • Som medlem betaler du bl.a halv påmeldingsavgift til utstillinger.

Kontingent pr. 1/1-2024:

• Hovedmedlem: kr. 300, -
    I tillegg påløper grunnkontingent til NKK.
    Er du allerede medlem i lokal hundeklubb koster det kr. 300,- per år utover hovedmedlemskapet.
    Familiemedlemskap : kr. 150,00 per. familiemedlem.
    Et hovedmedlem må betale grunnkontigent til NKK for å kunne registrere andre som familiemedlem.

Nyttig informasjon